Blog 3 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lieke Hendriks - WaarBenJij.nu Blog 3 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lieke Hendriks - WaarBenJij.nu

Blog 3

Door: Lieke Hendriks

Blijf op de hoogte en volg Lieke

01 Juni 2015 | Australië, Cairns

Het is weer even geleden, dus ik ga maar weer eens een blogje schrijven.
Waar was ik gebleven, Fraser Island.

Na Noosa was het Fraser time! Fraser Island is een bijzonder en heel mooi eiland, omringd door alleen maar strand, oneindig lang, rainforest en kraakheldere blauwe meertjes in het midden met spierwitte stranden. In de zee mocht je niet zwemmen want daar zaten haaien, maar in de meertjes wel. Natuurlijk hebben jullie de foto's al kunnen zien.
We gingen met een groep van 25 beginnen aan de 3-daagse excursie, we moesten om 6 uur opstaan, au. Natuurlijk heb ik hier op dag 2 in een 4x4 gereden! Dat was zo super! Maar ook zo eng. Voor de eerste keer aan de rechterkant zitten, links schakelen, links rijden, en dat over zacht en hard zand, over enorme hobbels en door de natuur (gelukkig dat laatste voor mij maar een stukje op die route). Het ging goed, alleen viel ik op het laatst alsmaar stil. Ik was niet vast komen te zitten, maar ik kreeg hem niet in zijn 2 en ging alsmaar in zijn 4. Dus ja. Daar sta je dan!

Nou ja, het was in ieder geval prachtig, de avonden waren heel gezellig met spelletjes en we hebben dingo's gezien! Op de tweede avond, die zo leuk was, gingen we eerst met een paar mensen naar de maan kijken, hij was heel laag, heel groot en oranje. En opeens kwam daar een dingoschaduw voorbij geslopen in het schijnsel van de maan. Dat was bijzonder. Dat kan alleen hier gebeuren haha.

Na Fraser Islands waren Tiana en ik zo moe, we waren een hele maand non-stop doorgegaan, vol met excursies, nieuwe indrukken, leuke dingen, altijd vroeg uit bed enz. We waren toe aan een weekje rust. We kozen voor Agnes Water. Nou, dat heb ik geweten! Wat een gat was dat, er was echt niks te doen. Zo weinig, dat je vanzelf zo vies lui werd. Ik had zelfs geen bereik met mijn gsm. De meeste mensen kwamen daar voor hun rust, maar wij hadden een beetje het verkeerde hostel gekozen, nog minder mensen.
Maar we hebben ook veel lol gehad! We kregen op den duur een heel leuk groepje, 6 Nederlanders, 1 Engelsman, 1 Algerijn/Fransman, onder andere Mandy en Kenny. Maar toen zij weg waren verveelde ik me stierlijk.
Toch bleven we zo lang, want ik wilde deze tijd gebruiken om werk te zoeken. Nou, in Nederland vertelden ze dat er zoveel werk was in Australië, dat viel toch eens even vies tegen (ja, in bepaalde sectoren misschien). Ik heb zo'n 20 sollicitatiebrieven gestuurd en niks teruggekregen. Zo ging dat bij elke backpacker die het op die manier probeerde.

Toen besloten we naar Airlie Beach te gaan. We hebben een boot geboekt om naar de Whitsundays te gaan, maar helaas is het een open date, en moet je 3 weken van te voren boeken, dus dat komt nog wel.
In Airlie Beach heb ik ook hele dagen achter de computer moeten zitten, omdat ik echt echt werk moest vinden, want mijn geld was op. Na 2 weken achter de computer zitten en geen excursies kunnen ondernemen vanwege geldtekort was ik het toch wel een beetje beu, daarvoor zit je niet in het geweldige Australië.
Op onze kamer zat Marlieke, en wat bleek, ze komt uit Sas van Gent! Zit je daar aan de andere kant van de wereld. Ze kende zelfs mijn nicht.
Dat was ook heel erg gezellig en we zijn lekker een keer of 3 die week op stap geweest. De eerste avond was ik op stap met 2 Engelse jongens, eentje daarvan kende ik al, en in de bar kwamen we nog wat leuke mensen tegen.
Daarna gingen we met zijn drieeën op stap en toen nog een keer alleen met Marlieke.
En Marlieke was mijn reddende engel! Ze kwam met het idee om een advertentie met mijn cv op Gumtree te zetten, de Australische marktplaats. En voem, gelijk 6 aanvragen om ergens te komen werken.
Welke er ook bij zat, werken in een roadhouse in Tibooburra in de outback, die heb ik gekozen. Spannend hoor!

Nu zit ik in Cairns. Het is tropisch warm, maar helaas niet echt lekker weer. Ach, dat komt wel weer. Er is zoveel te doen in Cairns, helaas moet ik eerst even werken om weer dingen te kunnen gaan doen en zien. Wel zijn we naar de dierentuin geweest en heb ik een koalabeertje vast kunnen houden en een krokodil kunnen voeren. Morgen gaan we snorkelen en duiken iin The Great Barrier Reef, een van de 7 wereldwonderen heb ik gehoord. Ik vrees alleen wel dat ik de foto's pas over 3/4 maanden op internet kan zetten.

Het werk in de roadhouse gaat voor minimaal 3 maanden zijn, voor hen het liefst langer. Ik krijg 2 weken proeftijd, dus dat is wel een beetje spannend. Maar dat lukt wel. En lukt het niet, zoek ik weer verder. Nu weet ik tenminste hoe dat effectief moet.

Wat wel een grappig feitje is, in Nederland is iedereen echt serieus heel lang joh! In Nederland ben ik zo klein, en draag ik het liefst hakken. Hier in Australië voel ik me niet eens klein, en heb absoluut niet de aandrang om hakken te dragen (heb ik ook niet bij me, met mijn 10 kg backpackje en dagrugtasje). Ik ben hier bijna normaal van lengte (bijna). Dat is ook wel eens een leuke gewaarwording haha. En dan heb ik het nog niet eens over de Australiërs (die niet heel groot zijn), want de meeste mensen die ik tot nu toe ontmoet komen uit Europa of Amerika.

Maar mensen! In Tibooburra is geen (of vrijwel geen of heel duur) internet heb ik al gehoord, dus jullie gaan 3 maanden niks tot weinig van me horen. Als ik door die 2 weken proeftijd kom lijk ik even die tijd van de aardbodem te zijn verdwenen. Je moet er wat voor over hebben! Maar de outback wil ik ook zo graag een keer zien, lijkt me geweldig mooi. Maar daarna zal ik vast wel blij zijn om weer naar de bewoonde wereld te vertrekken. Dan kan ik weer excursies doen en veel zien van Australië. En wat natuurlijk ook nog moet komen, Nieuw Zeeland! Ik weet alleen nog niet wanneer.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2016

North island and South island New Zealand

12 Februari 2016

New Zealand, North Island

28 December 2015

Blog 6, Road trip Western Australia en Uluru

12 November 2015

Blog 5

30 Augustus 2015

Het is me een avontuur
Lieke

Mijn reis in Australië!

Actief sinds 19 April 2015
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 6521

Voorgaande reizen:

19 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: