Mijn reis in Australië! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Hendriks - WaarBenJij.nu Mijn reis in Australië! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Hendriks - WaarBenJij.nu

Mijn reis in Australië!

Door: Lieke Hendriks

Blijf op de hoogte en volg Lieke

19 April 2015 | Australië, Sydney

Het heeft even geduurd, maar hier begin ik dan met mijn eerste blog.

Tijdens de laatste weken voor mijn vertrek begonnen de zenuwen toch wel erg te komen, het kwam zo dichtbij. 11 april heb ik een super afscheidsfeestje gehad, daar kan ik nog van nagenieten.

En toen was het dan zo ver, mijn ouders, Martje en Joris brachten mij naar Schiphol. Toen ik door de douane moest, was het erg emotioneel. Wat ga ik iedereen missen!
Mijn reis is begonnen met Tiana en Tavish, die ik op Schiphol heb ontmoet en met wie de reis begonnen is. De eerste stop was Dubai, en wat hadden we een luxe vliegtuig! Het was het grootste vliegtuig van de wereld, dus dat was heel indrukwekkend, erg Arabisch en heel ruim. We hadden mooie luxe stoelen met grote tv-schermen, geweldig om een keer mee te maken.
Na 6 uur vliegen kwamen we op het vliegveld van Dubai aan, welke eigenlijk niet erg bijzonder was, wat ik dan toch wel van Dubai verwacht had. Hier hebben we een uur of 2 moeten wachten op de volgende vlucht. Ook dit vliegtuig was van de Emiraten, maar dan een maatje kleiner.
Na weer 6 uur vliegen kwamen we aan in Singapore. Dat was zo gek! Het was de eerste keer dat ik in Azië was, zo leuk om mee te maken.
In Singapore hebben we na een nachtje slapen een stadstour gehad, echt heel erg mooi! Mooie gebouwen, tempels enzovoort. En, wat natuurlijk wereldwijd bekend is, een erg schone, nette stad. Na de stadstour hebben we heerlijk aan het zwembad gelegen.

Die nacht zijn we vertrokken naar Sydney, een vlucht van 8 uur. Het hostel waar we zitten is het Wake Up hostel, heel groot en luxe voor een hostel, die vol zit met jongeren. Hier is Sipke uit Friesland bij ons aangesloten, hij zit ook bij ons in de kamer. We zijn Sydney een stukje in geweest om wat te gaan eten, en na het eten ben ik met Sipke en Tavish bij de bar van het hostel wat drankjes gaan drinken.

Ik snap nu waarom iedereen altijd zo weg is van Sydney, en van Australië opzich. Sydney is een warme stad, met mooie warme tinten en heuvelig en een hele goede sfeer. Ook ben ik helemaal weg van de Australische mensen, ze zijn zo gemoedelijk, behulpzaam, open en aardig, ongelofelijk. Ook het Engels is zo leuk.
Gisteren zijn we Sydney in geweest, en wat is het een ongelofelijk mooie stad! We hebben heel wat straatjes doorgelopen om bij de Harbour Bridge te komen, waar we een stuk over hebben gelopen. Vanaf daar konden we het Opra House al zien. Hier zijn we dan ook naartoe gelopen. Ook hebben we nog een boottocht over de haven naar Darling Harbour gemaakt en weer terug.
Vandaag hebben we met de boot Manly een bezoekje gebracht, waar Sea Life gevestigd is.

Tot nu toe is de reis geweldig, en Australië is een geweldig land!

Foto's volgen

  • 19 April 2015 - 14:00

    Lonneke:

    Klinkt goed Lieke! Geniet er maar van! :)

  • 19 April 2015 - 21:58

    Marianne De Kort:

    He Lieke, nog ff zit de familie over de hele wereld!!! Geniet, geniet, geniet!!!!!! Kus, je tante uit Suriname

  • 21 April 2015 - 17:36

    Liesbeth:

    hoi lieve Lieke, blij dat je een blog bij gaat houden het is leuk te lezen wat je allemaal mee gaat maken en gaat zien. Hoe lang blijf je in Sydney?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2016

North island and South island New Zealand

12 Februari 2016

New Zealand, North Island

28 December 2015

Blog 6, Road trip Western Australia en Uluru

12 November 2015

Blog 5

30 Augustus 2015

Het is me een avontuur
Lieke

Mijn reis in Australië!

Actief sinds 19 April 2015
Verslag gelezen: 515
Totaal aantal bezoekers 6662

Voorgaande reizen:

19 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: