Eindelijk weer een blog! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Lieke Hendriks - WaarBenJij.nu Eindelijk weer een blog! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Lieke Hendriks - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer een blog!

Blijf op de hoogte en volg Lieke

03 Mei 2015 | Australië, Noosa Heads

Tijd voor mijn volgende blog! Omdat ik lange tijd geen blog kon schrijven, wordt dit een hele hele hele lange.

Sydney is een geweldige stad, maar door de extreme storm die 3 van de 5 dagen raasde, was ik toch wel blij om verder te gaan. We konden het hostel deze dagen niet uit, even buiten en je waaide weg en was gelijk nat. Wat het wel jammer maakte dat we weggingen; de backpackers hier zijn knaaaap!

De eerste stop met de Greyhound nachtbus, 4 nachtjes, was in Byron Bay. Ik had al gehoord dat het een echte hippiestad was. Maar ja, wat moet je je daarbij voorstellen. Precies, mensen die uit de sixties lijken te komen! Stoned op de stoep pizza liggen eten, haarbandjes, dreadlocks, ronde brillen, wijde kleren, sober of in felle kleuren. Geweldig om te zien, zo zou ik wel naar carnaval willen! Alles was trouwens in surfstijl. En stralend mooi weer en hoge golven.
Van het hostel waar we terecht kwamen schrokken we toch wel. Aparte, niet-sociale mensen, gaten in het tapijt en de matrassen, de smerigste badkamers ooit. Het voelde niet goed. Na een dagje strand besloten we er toch weg te gaan. Door mijn verklaring dat we om privé redenen weg moesten, kregen we op 1 nacht na ons geld terug! Hartstikke mooi! Op naar het volgende hostel, die heel mooi was. De dagen in Byron Bay hebben we vooral op het strand vertoefd en op de golven gebodyboard. Dit was best spannend vond ik, omdat er recentelijk 6 shark attacks waren geweest. Zwem je toch maar bij in de buurt hè. Voelde toch wel stoer om die mogelijkheid te krijgen haha.

The next stop: Surfers Paradise, Gold Coast! Het was een prachtig hostel, met zwembad, hangmatten, grasmatten en alles. Wat is Surfers Paradise mooi zeg! Hoge witte met blauwe "Dubai-achtige" gebouwen tegen de blauwe hemel, heel chique allemaal.
Bij het hostel kwamen we meteen al oude bekenden tegen, zowel Nederlanders als Engelsen. Een hiervan was een Engelse jongen die ik bij het uitgaan had ontmoet. Met hem gingen Tiana en ik de volgende dag, met nog 2 Britse meiden naar Movie World.

Next stop: Brisbane.
Dit was helaas een heel regenachtig dagje, waardoor we de stad niet in zijn geweest. Omdat het hostel hoog gelegen was zag je wel heel mooi de skyline, vooral 's avonds was dit heel mooi.

Na 1 nachtje Brisbane zijn we naar Noosa vertrokken. Hier hadden we een 3-daagse Bush Camp, Camp Gagaju, waar ik vandaag van ben teruggekomen. We zaten helemaal in de bossen. Er was een overkapping gemaakt van metalen platen voor een tv met banken, een overkapping met keuken en picknicktafels en een pooltafel. Het was het èchte èchte kamperen, met overal bomen, een rivier, veel was vies, verstopte wc's en heel veel beesten en insecten. Geweldig! Moet je echt een keer meemaken haha.
De eerste nacht sliepen we in een soort tropenruimte met gaas, in een soort hangmatjes in stapelbeddenvorm. De tweede nacht sliepen we in tentjes.
De eerste dag was erg wennen, een hele hoop nieuwe mensen met allemaal verschillende nationaliteiten, geen activiteiten. Het regende zo hard!
De volgende dag gingen we kanoën langs de mangroven. We hadden een hele gezellige groep, die we steeds beter leerden kennen. Vooral 's avonds was dit heel leuk. We hebben uren gepraat over de Engelse, Duitse en Nederlandse taal. Iedereen zit in dezelfde 'situatie'.
Na 's avonds gekookt en gegeten te hebben, was er een kampvuur, hoe super is dat! Tiana en ik gingen erbij zitten. Er zaten zoveel mensen rond, onder andere een Deense en Canadese jongen, die beiden gitaar speelden. We hebben die avond gekletst, gezongen, ik heb zelf nog wat gitaar gespeeld, gedanst! De Canadese jongen heeft me de 2-step geleerd en ging ons allemaal leren linedancen, apart hoor, maar zo grappig als iedereen mee doet.
De volgende dag was het weer kanoën, en afscheid nemen van het leuke groepje. Maar iedereen doet onze route, dus die komen we vast nog wel eens tegen.

Ik heb trouwens al duizenden en duizenden papegaaien gezien, wat een geluid kunnen die produceren. Ennnnn: kangoeroes in het wild!

En vanaf morgen: op naar 3 dagen Fraser Islands

  • 08 Mei 2015 - 08:47

    Irene Florussen:

    Hoi Lieke

    Wat leuk om op deze manier een beetje mee kunnen genieten met jouw ervaringen Down Under. Geniet van al het moois.

    Groetjes René, Irene & Juliette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2016

North island and South island New Zealand

12 Februari 2016

New Zealand, North Island

28 December 2015

Blog 6, Road trip Western Australia en Uluru

12 November 2015

Blog 5

30 Augustus 2015

Het is me een avontuur
Lieke

Mijn reis in Australië!

Actief sinds 19 April 2015
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 6530

Voorgaande reizen:

19 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: